December első hétvégéje és a hajó még vizen van, kb. 2 horgász miat, akik plusz egy hetet pecázhattak így hajójukról. Remélem nekik megérte! Akik egy helyen tartják a hajóikat télen, egyszerre is daruznak, költség és időmegtakarítási okokból. Így sikerült elnyújtani a szezont. Igaz, a badacsonyi bortúra óta nem is voltam lent, az időjárás is meglehetősen csapadékos volt, legalábbis hétvégén. Zoli túlórázgat, Liának már az október is hideg volt.Hogy kihasználták –e a plusz egy hetet a horgászok, nem tudom, mindenesetre összegyűltünk idén utoljára, hogy kiemeljük a hajókat.
Már jó előre elterveztem, hogy november utolsó hétvégéjén lesz a daruzás, így erre a hétvégére már volt programunk. Zalakarosra mentünk wellness és salsa –hétvégére. Megkértem Imrét, hadd kezdje velünk, mert sietős a dolgunk. A hajóelrakás után nem vagyok patyolattiszta, 13órára lefürödve, illatosan kell, hogy megjelenjek a táncparketten. Nyolc órai kezdésben állapodtunk meg, ez számomra is megfelelő volt, csak sajna 5.50-kor kellett reggel felébredni.
Szerdától országszerte esett a hó, hol itt, hol ott, hol pedig mindenütt. 30 perces késéssel futottunk be a kikötőbe, a daru már állt. Azt hittem, az árbócom már le is van véve, azért nem látom messzebbről a hajót, de nem, még a rendes helyén áll. Imi+pár ember szorgoskodik körülötte, konkrétan a lekötőbikáról gázlánggal próbálják lemelegíteni a ráfagyott köteleket! Vicces, de a hajó fogságba esett. Átmegyek segíteni, de kész életveszély minden mozdulat. Jég és hó borítja a fedélzetet, a korlátok már le vannak szerelve. Négykézláb lehet csak közlekedni. Imre palackot cserél, majd belobbantja horgonykamra tetején a kifolyt gázt. Majdnem beleesik, de végül a fagyott kötelekkel eloltjuk a tüzet!
Míg elöl szenved, kioldok hátul egy kötelet+kilazítom a másokat. A motort már járatta, hamar be fog indulni. Kicsit melegít hátul, és kint a kötél. Ezekkel tolni is lehetne a hajót! A cölöpök karikáin nehéz áthúzni a fagyott köteleket, de végül ez is sikerül, úszunk. A daruhoz menet még teszünk egy kitérőt, az egyik hajónak szabadok a kötelei, jár a motorja, de le van fagyva az irányváltó, nem tudja sebességbe rakni. Odaúszunk a mólóhoz és indul a kidaruzás.
A vantnikat, vorstágot, achtert kilazítjuk, mostmár nincs kapaszkodási lehetőség! Imre az árbóc aljával kilép a hajó életveszélyes fedélzetéről, és mellette gyalogol el, így a daru óvatosan ráhelyezi a fedélzetre. Ügyes! Ezután már megy minden rendesen. Hajó ki, gurtnikkal rögzítik a kocsin, Rollcsika indul is a telephelyre a Marlinnal, mi meg utánuk. Ő indul vissza a többi hajóért, én létrákat keresek, de csak egy rakat kisebb-nagyobb macskát találok a házörző társaságában. sebaj, felmászok a kocsira, bár nem tudom, hogyan fogok leereszkedni a jeges fedélzetről.
Kimerek kb. fél vödörnyi jeges vizet a hajóból, kicsavarozom a fenéklemezeket, amelyek a motor nyakát veszik körül. Jó mélyre be kell hajolni a motortérbe, ami meglehetősen koszos. A motor kiemelésekor látom, hogy valami pirosas massza is vegyül az olajos dzsuvához. Lia szól, hogy vérzik a kezem. Ránézek, és a bal kézfejem tényleg csupa koszos vér! Letörlöm wc-papírral, nem vérzik sehol sem, kicsi t megnyomom a lefagyott ujjaimat és igen, a mutatóujjam körme felett van egy szép inkább mély, mint vastag vágás. Semmit sem érzek a fagyott végtagomon, kicsit nyomkodom, aztán folytatom a munkát. Szétszedem a vezetékeket, pontosan felcimkézem, lerajzolom, hogy könnyen vissza lehessen majd dugni. Remélem a papír megvan még valahol!
Kicsavarozom a motort és leeresztem Ferinek aztán kicsit pakolok. a wc-t nem fogom kimosni, még nincs slag idekészítve, amivel lemossák a hajó alját ponyvázás előtt. Kis hó sajnos bejutott a kabinba, remélem nem fog penészedni a tél folyamán. Ez a legrosszabb, nem tudott rendesen kiszáradni a hajó, jobb lett volna, ha csontszárazan kerül a ponyva alá. Február környékén, amikor lekerül a takaró, kiderül, mennyit ártott ez a nedves hajóelrakás!
A motort András gondjaira bíztam, kicsit nehezen indult, remélem tud kezdeni vele valamit. Az üzemanyagos rekesz kifolyója minde szezonban eldugult, most is áll benne a benzines víz. Kipiszkáltam a szennyeződést, hogy kifolyjon a szenny, de szezon előtt ezt is ki kell takarítani, rendbe kell tenni, nehogy a Balcsiba kerüljön az üzemanyag.
Ezek után elindultunk Zkarosra, és simán elértük a salsatábor kezdetét.