HTML

Egy hajó kalandjai a Balatonon

Friss topikok

  • Attlas: 1-2 kép a "remek" időre (6°C 90%RH) időzített takarításról: indafoto.hu/attlas/20110327_takaritas ... (2011.04.06. 00:05) 2011.04.02 - Szezonkezdés
  • Attlas: Egy kis pontosítás: "Nem tudom azt se, melyikünk, de ismerte a XI. Kerületi Vitorlás Egyesületet, ... (2011.01.08. 22:53) Hogyan kezdődött? – Eredettörténet
  • p215: Nem illik pl. a nemzeti lobogót más lobogóval közös "rúdra" húzni. Versenyben lévő hajón nem illik... (2010.12.09. 14:42) A köszönés
  • Balatonrajongó: Nagyon tetszett a bejegyzés! A www.balatoniwiw.hu oldalon blogíró verseny indult egyedi nyereményé... (2010.09.22. 10:11) Levelek a múltból - Félszigetkerülő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkblog

A szezon legvége - Kidaruzás

2010.12.13. 19:04 Postal Dude

December első hétvégéje és a hajó még vizen van, kb. 2 horgász miat, akik plusz egy hetet pecázhattak így hajójukról. Remélem nekik megérte! Akik egy helyen tartják a hajóikat télen, egyszerre is daruznak, költség és időmegtakarítási okokból. Így sikerült elnyújtani a szezont. Igaz, a badacsonyi bortúra óta nem is voltam lent, az időjárás is meglehetősen csapadékos volt, legalábbis hétvégén. Zoli túlórázgat, Liának már az október is hideg volt.Hogy kihasználták –e a plusz egy hetet a horgászok, nem tudom, mindenesetre összegyűltünk idén utoljára, hogy kiemeljük a hajókat.

Már jó előre elterveztem, hogy november utolsó hétvégéjén lesz a daruzás, így erre a hétvégére már volt programunk. Zalakarosra mentünk wellness és salsa –hétvégére. Megkértem Imrét, hadd kezdje velünk, mert sietős a dolgunk. A hajóelrakás után nem vagyok patyolattiszta, 13órára lefürödve, illatosan kell, hogy megjelenjek a táncparketten. Nyolc órai kezdésben állapodtunk meg, ez számomra is megfelelő volt, csak sajna 5.50-kor kellett reggel felébredni.

Szerdától országszerte esett a hó, hol itt, hol ott, hol pedig mindenütt. 30 perces késéssel futottunk be a kikötőbe, a daru már állt. Azt hittem, az árbócom már le is van véve, azért nem látom messzebbről a hajót, de nem, még a rendes helyén áll. Imi+pár ember szorgoskodik körülötte, konkrétan a lekötőbikáról gázlánggal próbálják lemelegíteni a ráfagyott köteleket! Vicces, de a hajó fogságba esett. Átmegyek segíteni, de kész életveszély minden mozdulat. Jég és hó borítja a fedélzetet, a korlátok már le vannak szerelve. Négykézláb lehet csak közlekedni. Imre palackot cserél, majd belobbantja horgonykamra tetején a kifolyt  gázt. Majdnem beleesik, de végül a fagyott kötelekkel eloltjuk a tüzet!

Míg elöl szenved, kioldok hátul egy kötelet+kilazítom a másokat. A motort már járatta, hamar be fog indulni. Kicsit melegít hátul, és kint a kötél. Ezekkel tolni is lehetne a hajót! A cölöpök karikáin nehéz áthúzni a fagyott köteleket, de végül ez is sikerül, úszunk. A daruhoz menet még teszünk egy kitérőt, az egyik hajónak szabadok a kötelei, jár a motorja, de le van fagyva az irányváltó, nem tudja sebességbe rakni. Odaúszunk a mólóhoz és indul a kidaruzás.

A vantnikat, vorstágot, achtert kilazítjuk, mostmár nincs kapaszkodási lehetőség! Imre az árbóc aljával kilép a hajó életveszélyes fedélzetéről, és mellette gyalogol el, így a daru óvatosan ráhelyezi a fedélzetre. Ügyes! Ezután már megy minden rendesen. Hajó ki, gurtnikkal rögzítik a kocsin, Rollcsika indul is a telephelyre a Marlinnal, mi meg utánuk. Ő indul vissza a többi hajóért, én létrákat keresek, de csak egy rakat kisebb-nagyobb macskát találok a házörző társaságában.  sebaj, felmászok a kocsira, bár nem tudom, hogyan fogok leereszkedni a jeges fedélzetről.

Kimerek kb. fél vödörnyi jeges vizet a hajóból, kicsavarozom a fenéklemezeket, amelyek a motor nyakát veszik körül. Jó mélyre be kell hajolni a motortérbe, ami meglehetősen koszos. A motor kiemelésekor látom, hogy valami pirosas massza is vegyül az olajos dzsuvához. Lia szól, hogy vérzik a kezem. Ránézek, és a bal kézfejem tényleg csupa koszos vér! Letörlöm wc-papírral, nem vérzik sehol sem, kicsi t megnyomom a lefagyott ujjaimat és igen, a mutatóujjam körme felett van egy szép inkább mély, mint vastag vágás. Semmit sem érzek a fagyott végtagomon, kicsit nyomkodom, aztán folytatom a munkát. Szétszedem a vezetékeket, pontosan felcimkézem, lerajzolom, hogy könnyen vissza lehessen majd dugni. Remélem a papír megvan még valahol!

Kicsavarozom a motort és leeresztem Ferinek aztán kicsit pakolok. a wc-t nem fogom kimosni, még nincs slag idekészítve, amivel lemossák a hajó alját ponyvázás előtt. Kis hó sajnos bejutott a kabinba, remélem nem fog penészedni a tél folyamán. Ez a legrosszabb, nem tudott rendesen kiszáradni a hajó, jobb lett volna, ha csontszárazan kerül a ponyva alá. Február környékén, amikor lekerül a takaró, kiderül, mennyit ártott ez a nedves hajóelrakás!

A motort András gondjaira bíztam, kicsit nehezen indult, remélem tud kezdeni vele valamit. Az üzemanyagos rekesz kifolyója minde szezonban eldugult, most is áll benne a benzines víz. Kipiszkáltam a szennyeződést, hogy kifolyjon a szenny, de szezon előtt ezt is ki kell takarítani, rendbe kell tenni, nehogy a Balcsiba kerüljön az üzemanyag.

Ezek után elindultunk Zkarosra, és simán elértük a salsatábor kezdetét.

Szólj hozzá!

Címkék: fonyód 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://marlin.blog.hu/api/trackback/id/tr672513750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása