Idén sajnos nem jön össze a regatta, mely a most következő hétvégén lesz. Szombaton a kormánylapát visszaszerelése lesz a feladat, nem tudunk pénteken lemenni Alsóörsre, a rajthoz. Next time. 2007-ben rajthoz álltunk, talán utóljára. Ez a verseny az, amelyen a legkevesebbszer értünk be, nem a jó helyezés a kihívás, hanem már a célbaérkezésnek is örülni lehet. Mindig gyenge volt a szél. Ennek ellenére szeretem. Az ősz ekkortájt szokot megérkezni. A keletiből a nyugati medencébe, majd másnap Földvárig haladva ezért a szemnek új a nyáritól eltérő, de gyönyörű balatonon vezet keresztül az út. Jó lett volna idén újra elindulni és beérni a célba, de most dnf helyett dns-t kaptunk. Ennél rosszabb már nem lehet. Lássuk, hogy zajlott a 2007-es verseny szeptember 22-23.-án.
Szom: Pénteken T-vel elmentem a vitorláért, aztán vissza Siófokra. Felszereltük a hajót és indultunk alsóörsre 22 óra kürül teljes szélcsendben mindenféle navis kütyü nélkül, pusztán egy térképpel. Pontosabban szólva a pda nálam volt, de nem volt hajlandó életre kelni. Kicsit elmentünk Csopak irányába, de hamar korrigáltuk a hibát, éjfél körül alsóörsön voltunk. Szabad hely nem volt, de egy sudár felajánlotta, hogy mögé köthetünk az oszlopokra. Reggel 7 körül ébredtünk, kerestünk reggelit, ami az előző évek alapján meglehetősen reménytelen feladat. Egy kajálda van a közelben, úgyhogy mindenki odamegy. Mi találtunk a városközpontban pékséget, így jutott valami eleség. Időközben megjött A is, úgyhogy 8 után nem sokkal kihajóztunk. Szél felett a parttól távol elég jól rajtoltunk, hamarosan felment a bliszter és a hol gyengülő, hol erősödő gyenge szélben haladtunk a cső felé. A többiekhez viszonyítva se mentünk rosszul, de tudtuk, hogy sok van hátra. A csőben erősödött a szél, ami sok reménnyel töltött el minket, viszont láttuk magunk előtt, hogy aki a nyugati medencében az északi partot választotta, az 3-4 óra egyhelyben állással szivatta magattát. Ezért a többséget követve menekültünk a déli partra. A betétbólya Révfülöpnél volt, az északira fel kellett menni. Jól álltunk, 40-es, Nau is volt körülöttünk, bár mint utóbb kiderült, azt nem a legprofibb csapat vitte. 15óra körül értük el a fordítót és legpesszimistább becxsléseink szerint is 6, fél7-re badacsonyba kellene lennünk. Révfülöpnél azonban a szél, mint olyan megszűnt létezni. 2-3 óra alatt tettünk meg párszáz métert. B-ék, akik a cső után álltak pár órát és már rég feladták a versenyt, ekkor motoroztal el mellettünk, és mentek a kikötőbe pizzázni. Amikor visszatértek, a mezőny még ugyanúgy állt, mint előtte. Iszonyatos fejfájás lett úrrá rajtam és közérzetem is egyre szarabb lett. Átadtam a kormányzást és a hajóban próbáltam aludni több kevesebb sikerrel. Végig azon azon a határvonalon haladtunk, amin ha jön egy egészen kis szél, akkor befuthatunk a szintidő alatt, ha nem jön, akkor nem. Ezért elég későn adtuk fel a versenyt és motoroztunk be Badacsonyba. B-re kötöttünk. Egy kiadós szarás után jobban lettem, de az állítólag finom töltöttkáposztából csak pár falatot tudtam enni. Se bort, se sört nem ittam, csak pár pohár mustot, aztán 22óra körül eltettem magam egy jobb nap reményében.
Vas: Reggeli 7 kor a kikötőben: 0,8l sör (!), ham&eggs, kv. Jól esett, de a +pohár sört kicsit soknak éreztem. Többiek pékárúért, municióért mennek, aztán tartom a frontot a hajón, amíg visszatérnek. (Mi állunk legkívül, mindenki indulni akar már). Kint kellemes 8-9 csomós szél fogad minket. A zsűrihajó mellöl ismét tűrhetően rajtolunk. A felettünk lévők fordulni kényszerülnek a zsűrihajó elérése előtt, mi kilobogtatott vitorlákkal pont beférünk. Kreutz Földvárig! Ebben a szélben jók az esélyeink. A Reginák élbolyával, Dolfinokkal haladunk. Előbbiektől kissé le-lemaradva, utóbbiakkal teljesen pariban. Eredményes sudarak haladnak mellettünk, bíztató a helyzet. Zánka-Szemes vonalában lassan lecsökken a szél, kezdünk megállni és folytatódik az előző napi borzalom. Az utánunk jövők szépen beérnek minket és néha ügyesebben kihasználva a parti szelet, akár fél-egy órákat vernek ránk. Meglátjuk M-et is, aki jó nagy hátrányát hozta be velünk szemben. Általában ő a jobb, de elhatároztuk, hogy küzdünk vele keményen. Ő valahogy kinn marad, mi a part mentén húzzuk inkább, így sikerül ellógnunk és végén kb. 20percet pakolunk rá. Megvolt a heti sikerélmény! A-t, Gy-t kitesszük Tihanyban és motorozunk visszafelé. Jövő héten Fonyódon lesz verseny. Szemesig jutunk, ott lerakjuk a hajót. Észrevettük már a verseny alatt, hogy valami ütnivaló paraszt jócskán leütötte a hajó orrát, de káromkodáson és bosszankodáson kívül mást tenni nem tudunk. Elrakjuk a hajót, megvesszük a vonatjegyet, mivel a kocsi Siófokon maradt. Búcsúzóul egy kis kolbász, aztán irány haza.
Ezen a regattán 2005-ben indultunk először. Ketten voltunk A-val. Révfülöpön befuttaták a mezőnyt, mi kb. 15 percre és 300 méterre voltunk amikor lelőtték a futamot, erős fejfájás kínzott, vasárnap el sem indultunk.
2006-ban A és B jött velem. Iszonyat gyenge, de legalább állandó, minimális szélben a szintidő előtt fél órával elértük a révfülöpi célt, onnan és abban a pillanatban, hogy áthaladtunk a célvonalon 10-12 csomós szélben száguldottunk Badacsonyig! Vasárnap SFP is velünk tartott, változatos 10-12 csomós, aztán 15 csomós, aztán 8 csomós zsélben kreutz-oltunk Földvárra. A változó szél miatt sokat reffelgettünk, de így sem lett rossz az eredmény.
Idén minden versenyen nagyon jó szélviszonyok uralkodtak. Ha gyenge szélben is kezdtünk, mindíg beerősödött. Néha úgy, hogy nekünk pont jó legyen, néha még annál is sokkal-sokkal erősebben de még az is jó. Szeptember harmadik hétvégéjén jött el az első igazán szívásos, gyenge szeles verseny és ez jó! Úgy tűnik, ezen a versenyen mindíg gyenge szél.