Szombat délelőtt értünk le Fonyódra. Az felhők rendkívül alacsonyan szálltak vad alakzatokat festve az égre. Talán a szép, de borus képnek hála, relatíve kis forgalomban, eseménytelenül autóztunk. Lia szüleivel találkoztunk, megejtettük idei második tankolásunk majd felszereltük a hajót és dél körül el is indultunk Tihany felé.
Tihany felé, de tudtuk, a cél túl messze van. szél csak minimálisan fujdogált, cserébe 50-60 fokokat forgolódott. Az északi part felett esőfelhők és egyéb csúnyaságok gyülekeztek, de a déli sem kecsektetett sok jóval. Próbáltam vízközépen maradni, hogy legyen időnk egy drasztikus erősödés kivédésére, bárhonnan is csapjon le a zivatar. A szél többször fordult 180 fokot. Az idő, bár nyugott volt, bármikor lejöhetett bármi, 1-as viharjelzés volt fenn. Mégis találkoztunk a 2 part között 1/3-ad távon kajakossal, akit visszatanácsoltunk, miután megszólított minket. Láttunk balatonátúszót kísérővitorlással és sokan fürödtek, úszkáltak hajók körül. Akárhogy is küzdöttem ellene, szépen az északi part felé szívódtunk, de ez jól jött. Eldöntöttük, hogy Tihany meglátogatását későbbre halasztjuk, mert ott nincs áram, de lehet, hogy este fűteni kéne, az alapszél lehett k-dk irányú, ami lötyögőssé tette volna az éjjszakát, és eleve messze is volt.
Ezek után Révfülöp előtt elkapott minket egy zivatar végének az oldala. Szóval nem volt súlyos. A szél teljesen elállt, majd 5 perc alatt 16cs-re erősödő északira váltott. Gyorsan és jól lereffeltük a fockot, majd a grosszt és 90-120 fokos raumban bementünk Szemesre. Bár paráztam egy kicsit, hogy tovább erősödik, jól jöttünk ki a szituból. A szél visszaállt 12-14cs-re, egy két befújás érte el el csak a 16-ot. A múlt héten még blisztert is húztunk ilyen időben! icsit játszottunk a hajótest megsiklatásával, próbáltam nagyobb hullámokra ráfordítani a hajó farát inkább kevesebb, mint több sikerrrel.
Kikötöttünk, átvettük a konnektorátalakítót, majd mentünk a Kishalászba. Halászlé, egy db. kettőnknek és egy nagy hekk nekem. A hekk kicsit száraz volt, amúgy finom, a hallé jó volt. A pultnál erőspistához is hozzá lehetett jutni. Egy említésre se méltó helyen ettünk még említésre sem méltó palacsintát, majd mentünk vissza a hajóra. Megnéztük a Hold c. kamara sci-fit, mely nem volt se túl ilyesztő, se túl izgalamas, de teli hassal, pont jól esett, amíg emésztettünk. Utána fürdés, majd alvás következett.
Vasárnap 10-kor keltünk. Vitorlásreggeli: Sör+kv nekem, virsli Liának. Jó szál fúj, indulunk is hazafelé. 10-12 cs. é-ény. A középső reffsort választom, pont jó! Felkreautzolunk az északira. Sok ismerős hajóval találkozunk, akiket vizen ritkán vagy még sohase láttunk, de kikötőkben sokszor jártunk körbe. Ilyen a Piros Kat -nevű katamarán. Bogláron láttam éveken keresztül, de szerintem most máshol áll. A Nagy Sándor a BLYC-ből, az Eastcraft flotta tagja. Szinte minden hétvégén találkozunk vele. Révfülöp elött fordulunk. Itt szörfösök cikáznak, lehet verseny van?
Közben a hajókorláton észreveszünk egy furcsa, hal alakú bogarat. Sajnos lefotózni nem tudom. Az erős szélben csak életlen képeket tudok készíteni. Lehúzunk Lelléig. A szél folyamatosan nyugatiosodik, gyakran csökken 7-8 cs alá. Lelle és Boglár között találkozunk a Phonix-el. Nagy, többárbócos vashajó. Elején sárga kettőskúp. 60 lábnál rövidebb, de 12 főnél több lehet rajta. Van is, messziről látszik. Vitorlákkal halad. Nála is és a katamaránnál is élesebbek, gyorsabbak vagyunk.
A következő takkal a Badacsonyig jutunk. Rengeteg hajó van kint a szeles, de napos időben. Ez a tökéletes vitorlásidő! A szél már nem nyugatiasodik, hanem déliesedik. Kivesszük a gross reffjét, telitakli. Van, hogy túldönt, de általában jó. Badi és Ábrahám között szembejön a Márta-Mária Melges24-es. Kis rohanógép. Szappantartó alakja van, nekem ingyen se kéne. Sok 8mOD-s, illetve nagykártya ment át ebbe a hajóosztályba, dinamikusan fejlődnek.
A szél délibe fordul, takkot váltunk, félvíz környékén Badi és Fonyód között. Teljesen leáll. Kicsit még nyüglődünk, aztán bemotorozunk szélcsendben a legközelebbi kikötőbe azaz haza.
A rablósoron virslislángos+palacsintahegyek, almafröccs. Elrakjuk a hajót, majd találkozunk Bátorékkal. Beszélgetünk velük az adriai hajózásról, majd elindulunk hazafelé.
A 80-as és 90-es km.-ek között három(!) baleset volt. Kétszer belerohant a hátsó az elsőbe. Követési távolságra figyelni kell. Utána már jól lehetett haladni. Este összefutottunk Ágival, aki Amerikából jött haza pár napja. A szezon elején illetve tavaly sokat vitorlázott velünk.