HTML

Egy hajó kalandjai a Balatonon

Friss topikok

• Attlas: 1-2 kép a "remek" időre (6°C 90%RH) időzített takarításról: indafoto.hu/attlas/20110327_takaritas ... (2011.04.06. 00:05) 2011.04.02 - Szezonkezdés
  • Attlas: Egy kis pontosítás: "Nem tudom azt se, melyikünk, de ismerte a XI. Kerületi Vitorlás Egyesületet, ... (2011.01.08. 22:53) Hogyan kezdődött? – Eredettörténet
  • p215: Nem illik pl. a nemzeti lobogót más lobogóval közös "rúdra" húzni. Versenyben lévő hajón nem illik... (2010.12.09. 14:42) A köszönés
  • Balatonrajongó: Nagyon tetszett a bejegyzés! A www.balatoniwiw.hu oldalon blogíró verseny indult egyedi nyereményé... (2010.09.22. 10:11) Levelek a múltból - Félszigetkerülő

Naptár

Linkblog

Badacsony - rabul ejt

2010.09.28. 08:47 Postal Dude

Ezen a hétvégén Tibi tartott velem. Attilának ott van a család, Zoli már korábban jelezte, hogy a versenyre se tudna jönni, Liának meg kicsit hideg van már + szombaton mozgásórája is volt. Tibi jött volna a versenyre is, sajnos csak egy kormánylapátbeszereléssel és egy Szemesig való hajózással kecsegtethettem. A dolgok flottul indultak, de aztán sajnos rosszra fordultak.

7 órai indulást igértem, kb. 7.15-kor indultunk is. Nem rossz! Fél 9 körül le is értünk Fonyódra. Garzót hívom, hogy akkor kikötőben találkozunk, de elromlott az autója, érte kell, hogy menjünk. Nem gond. Befejezi a reggelit és barátnőjével plussz a kormánylapáttal jön is. A kikötőben szinte senki nincs, átmegyünk a menetrendszerintihez. Éppen akkor kellene, hogy induljunk, így időt kérünk. Odaállok a kocsival a hajóhoz. Nehéz a lapát, sok a cucc és kevés az idő. Persze morognak, hogy "nem lehet bejönni", stb...pedig gondolhatják, hogy nem úri passióbol teszem. Sebaj. Autót elrakom, már jár a hajón a motor, elindulunk, még csak 9 óra van. Pont jó volt az időzítés. Sietni kell, A badacsonyi kikötőmester is mondta, a Szüreti miatt nincs sok idejük ránk, Imrééket vissza kell vinni Fonyódra, aztán irány Szemes. Nincs sok időnk, nem is nézünk semerre sem, míg a hajón nem vagyunk. Csak tesszük a dolgunkat sietve.

A hajón megpihenve látjuk, hogy jó erős a szél. Elgondolkodunk, lehet-e daruzni egyáltalán. Sajnos a kikötőmester ebben erősít meg minket, nem lehet! Erős a szél, az árbócot összeverné a daru és fordítva. Szomorú vagyok! Feleslegesen jöttünk le, a következő pénteken sietni kell, talán hajót is szerelni, Földvárra átmenni. Szar ügy.

Berakjuk a lapátot a kabinba, lekötöm a grosstakaró ponyvát, ne lobogjon az erős szélben. Kicserélek egy rossz kikötőkötelet, a régivel kikötöm az árbócot. Kíváncsi vagyok, el fog-e szakadni a héten. Pótlom a Keszthelyen elhagyott zászlót, és kész is vagyunk mindennel, amit megtehetünk. Irány a rablósor. Még nincs 11 óra.

Fél-fél véres és májashurka, kis libamáj Lia ajánlásával, mustár, kenyér, fokhagymás almapaprika, két gyöngyhagyma egy csemegeubi, hozzá pohár sör. Igazi badacsonyi menü. Finom! Sajnos megtudjuk, hogy október 24.-éig lesznek nyitva, így a mostani tervek szerint sajnos ez volt az utolsó kajálásunk kedvenc helyünkön. A fogas-lakoma elmarad! A szezon túl hamar ért véget.

Mire 12 órakkor leérünk a kikötőhöz, a Szüreti élmezőnye már bekötött!!! Kevesebb, mint három óra alatt megtették az Alsóörs-Badacsony távot! Gratula! Nekünk Földvár-Fonyód rekordunk három óra, ha jól sejtem. A Kacor 2:39:40 alatt teljesíti az első napi etapot! Nem csoda az iram, erős keleti szél fúj. A cél felé igyeszik egy hajó kettészakadt spinakkerrel. Nem tudom, le tudják-e venni a rongyot, csak mostmár úgyis mindegy vagy nem, de elég sokáig mennek vele a célig. Nem tudom, kik ők.

A kikötő hamar megtelik, elkezdenek a nagyhajós mólóra is ráállni. A mezőny nagyon egyben van, 13 óráig szinte a teljes mezőny beér. Vajon hogyan mentünk volna? Vajon megint öt évet kell várni egy erősszeles Szüretire? Remélem jövőre kiderül, hogy nem! A vasárnapi futamot viszont törölték. A szél erősödött, a Balatonon hosszában végigfutó szél óriási hullámokat gerjeszthetett. Mi ezt nem vártuk meg. Imrééket elvittük a generátorért, majd haza, utána pedig elindultunk mi is Pest felé.

Imre a héten megpróbálja megszerelni a hajót, át is hozza Fonyódra. Remélem pénteken csak bepakoljuk, felszereljük és indulhatunk Földvárra a versenyre.

Az eltötött tönkcsövet pedig hazahoztam. Szépen elnyíródott. Kiváncsi vagyok, mit szól majd hozzá Zoli.

Szólj hozzá!

Címkék: keszthely badacsony probléma balatonszemes fonyód 2010 ábrahámhegy földvár szüretiregatta

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.