2007 szeptember 15-16 a Félszigetkerülő hétvégéje volt. Talán pont ez volt az utolsó, amire elmentünk. 2008-ban az erős szél és Attila másnapossága miatt a rajt előtt 20 perccel feladtuk a vesenyt, dns. 2009-ben nem tudom miért, most meg szabadság miatt nem indultunk. Sajnálom, mivel az egyik kedvenc versenyem ez. Rövid, de nagyon mozgalmas, nincsenek parttól-partig kreutzok, több órás hátszeles menetek. Remélem 2011-ben el tudunk menni és egy jót fogunk vitorlázni. A kép nem ott készült, sajnos kevesen voltunk ahoz, hogy valaki kezelje a gépet. A kép a 2007-es Lellei seklin készült, de a szélviszonyok hasonlóak voltak.
Irány a balaton. MR felhív, hogy mennyünk el az autójukért, és vigyük Földvárra, mert úgy jó nekik. Ahol van az autó az nekünk nem jó, de mégis, mert így mi nem Földváron, hanem Siófokon hagyhatjuk a miénket. Így teszünk. P 1.8-as mondeója, ami a suzukinál 3 hónappal és 10ekm.-el idősebb, hihetetlenül nyikorog, a hátsó futómű külön életet él. Mi anyu Focus-ával vagyunk. Utóbbi javára ég és föld a különbség. Későeste indulunk és átmotorozunk a Limnológia kikötőjébe. Pálesz+sör+likőrszerű pálesz Horváto-ból.
Szom:
1 órával tovább alszunk, mint kéne. Gy-nél gyors reggeli, aztán gyors felkészülés és indulunk a Félszigetkerülő rajtjához. Csak 20percek korábban érünk oda. Keresek egy tisztább részt, amit a 0-ás szélben még elérhetünk, aztán RAJT! Az első 5 percben kb. 3-at fordulunk, kreutz -ban megyünk. 10 perc múlva raum-ba vált a szél, hátulról frissül. Megy fel a blisszter, aztán száguldunk pár nau-val párhuzamosan, tűlük 1-2 méterre. Nagy a zsúfoltság, a hajó néha próbál fellúvolni, de időben ejtek + ráengedünk a shot-ra. Egyszercsak kimegy az alsó élfeszítő. A vitorla a hajó mögött lobog, a shot elérhetetlen. Nagynehezen behúzzuk, káromkodás, mértnincsrajtacsomó, stb... Rakunk rá, 5 perc múlva megint elszáll, kitépi magát a kötél a klem-ből, de a stopper megfogja a csomónál. Stoppert is lezárjuk... A szél kezd beerősödni, 15-16-17 csomó és élesedik, félszélre vált, iszonyatmódon dőlünk, ha szeletkap a vitorla. Gyorsan letépjük. Pont időben, mert látjuk, hogy jócskán a cső bejáratánál levő bólya fölött vagyunk, a mezőny első harmadában!
Irányváltás, amit a forgó szél segít. Az egész előttünk levő raj a bólyánál áll, mi meg rohanunk feléjük. Iszonyatos hajótömörödés, próbáljuk kikerülni őket, föléjük megyünk. Kedvez a szél, de aztán az Avatártól (!) és a Lisa-tól (!) kb. 50m-re mi is megállunk. Egyre több hajó érkezik mögülünk, mi is elkezdjük kézzel lökdösni a sok hajót, ne ütközzünk össze (annyira durván). Aztán elkezd forogni a szél, óriási pöffök jönnek. Minden hajó bólogat előttünk, de senki nem indul meg igazán. Pár méterrel tőlünk ugyanarra más takkon mennek a hajók. Nagyot fordul a szél, és legalulra kerülünk, szépen lassan meglóg mindenki, a cső végénél már 18-20 csomós szélben kéne kreuz-olni. Reffelni kell a grószt, nincs mese! Legalább negyedórát elbaszunk vele, lassan és rossz irányba haladva. A Bózsai öbölnél már a hátsó negyedben haladunk, de a Cs-t állvahagyjuk. A negyedszeles beállításokkal 8 csomóval vágtatunk raum-ban, a csőben enyhül a szél, aztán a keleti medencében iszonyat szél és hullámzás fogad minket. Előttünk egy beborult katamarán a vízben, senki nem megy oda segíteni! Mi odamegyünk, bár A megsérült és rosszul is van. Kérdezem veszélyben vannak-e, kell-e mentés. Nem, csak fordítsuk őket szélbe. Na ez nem fog menni, vagy megállunk alattunk, átdobunk egy kötelet, aztán ahogy megindulunk, megfognak minket és kász vagy nagy sebességgel elmegyünk alattuk, megpróbálunk kötelet átdobni és?? Vagy a bikánk szakad ki vagy annak a keze, aki megfogja a kötelet vagy..., Kicsit hezitáliunk, aztán mindenmindegy alapon megyünk tovább. Az utolsó bólyát majdnem kihagyjuk, de aztán mégsem. Felavatunk egy óvodát, megmentjük a világot, A közben rókázik, tengeribeteg, én euforikus állapotban röhögve csapom neki a hajót a hullámoknak, aztán beérünk és vége. Szinte sereghajtóként végzünk, hullafáradtak vagyunk, de az egyik legmozgalmasabb és legélvezetesebb versenyünkön vagyunk túl. Alszunk, elmegyünk a kajálásra, díjátadóra aztán megfogadjuk, hogy a reffelést meg kell oldani! Remélem pénteken megoldjuk.
Vas:
Reggel ismét elalszunk, átmotorozunk Siófokra, reggelizünk: Sör+kv+rántotta. Nagyon finom. A+Z el, volt munkatársak jönnek. Kihajózunk. Lassan átcsordogálunk Tihanyba a Limnológiához. A portás kijön, hogy mérkötünkbekikvagyunk, de kezesbáránnyá válik a gazdasági igazgató neve hallatán. Az apátság tövében egy finom jegeskávé és indulunk vissza Siófokra nagyon és közepesen gyenge szélben. Összerakom a hajót, szar helyen áll, alaposan kikötöm. Fock-ot leveszem, mert elszakadt a tetején valszeg még a múlt héten. Elmegyünk a vitorlavarróhoz, aztán irány Bp. Ennyi volt.