HTML

Egy hajó kalandjai a Balatonon

Friss topikok

  • Attlas: 1-2 kép a "remek" időre (6°C 90%RH) időzített takarításról: indafoto.hu/attlas/20110327_takaritas ... (2011.04.06. 00:05) 2011.04.02 - Szezonkezdés
  • Attlas: Egy kis pontosítás: "Nem tudom azt se, melyikünk, de ismerte a XI. Kerületi Vitorlás Egyesületet, ... (2011.01.08. 22:53) Hogyan kezdődött? – Eredettörténet
  • p215: Nem illik pl. a nemzeti lobogót más lobogóval közös "rúdra" húzni. Versenyben lévő hajón nem illik... (2010.12.09. 14:42) A köszönés
  • Balatonrajongó: Nagyon tetszett a bejegyzés! A www.balatoniwiw.hu oldalon blogíró verseny indult egyedi nyereményé... (2010.09.22. 10:11) Levelek a múltból - Félszigetkerülő

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Linkblog

UNITEF Kupa - Balatonföldvár

2010.10.05. 11:06 Postal Dude

Hétfőn felhívott Bíró Doki, hogy menjünk a versenyre, Imi J nem lesz ott, vagy, ha a hajó ott is lesz, olimpikon kormányosa biztosan nem, ugyanis a Micro Magic Eb-n indul Kenesén. A hívást és a bátorítást köszöntem, tényleg jól esett, hogy gondolnak rám, de az YST-ben nem ők, hanem a Tatus és a többi 25-ös yolle veszélyeztet. Az UNITEF pont emiatt került a versenynaptárba szeptember elején, az indulást csak a kormánylapát állapota hátráltathatta volna.

Kedden délelőtt hívtam Imrét, sikerül-e megcsinálni a lapátot, mire mondta, hogy nagy köd van, de meglátjuk, hív, ha kész. Szerda estefelé ismét rácsörögtem, mire közölte, kedden készen is lett, Fonyódon vár a hajó! Szembesítettem igéretével, de ugye elfelejtett szólni. Sebaj! Lényeg, hogy minden akadály elhárult, elindulhattunk a földvári versenyre.

Ja igen, a kormány tönkcsövének megjavítása 121 eFt-ba fájt! Szó szerint!

Pénteken 16 órakor, a megbeszéltek szerint el is indultunk Zolival. Felszereltük a hajót, bepakoltunk, kb. 18.45 körül kihajóztunk. Közepes-gyenge 4-6 cs, keleti. Kreutz Révfülöpre, ott forduló, le Boglár és Lelle közé. Innen a déli parttal párhuzamosan egyre gyengülő szélben. Szemes és Földvár között félúton teljesen leállt a szél, motorindítás és 23.30-körül érkezés a Spartacus kikötőjébe. Az úton pár doboz sör, egy közepes ízű, de édes szlovén rizling fogyott, meg némi vegyigyümi pálesz. Mellé finom szendvicseket ettünk, jólesett! Bepréseljük magunkat az utolsó helyre, a Kis Kapitány és a Lábad-X közé, utóbbira kötve a farunkat. A kikötőben kihaltság, de hamar kiderül, hogy a kocsma-büfé előtt még zajlik az élet. A konyha nemrég zárt be, de ital még van, meglepően sokan vannak talpon, nem túl meglepően illumináltak, de barátságosak nagyon. Legalábbis velünk, kialakul némi szóváltás két társaság között, egy idősebb nő - akivel nemrég még beszélgettünk - majdnem lefejel egy fickót, de szerencsére lefogják! Vicces kívülállóként nézni ezeket a kis összekapásokat, de valahogy furcsa is ez. Nem értem mindig, hogyan fajulhatnak idáig a dolgok. Egy kis éjjszakai fotózás után eltettük magunkat kb. 2 óra körül, eddig valamely x-yacht randalírozó legénysége is lenyugodott, tudtunk rendesen aludni, bár lehet nem tűnt volna fel a lárma, fáradt voltam.

Éjjszaka elment az áram, előtte jó meleg volt, így kitakarózva aludtam, amíg fel nem ébredtem a hidegre. Szerencsére a reggel 7-es kelésig visszamelegedtem a hálózsák alatt, könnyebb volt kikelni a melegből és meg sem fáztam. Nevezés, reggeli. 3 tojásos rántotta+jó meleg tea. Zoli pohár sörrel kezd, de én már a látványától is vacogok. Jó sok időnk van, kényelmesen felkészülünk, Attila is időben érkezik. Elsőként indulunk ki a versenyre 9 óra körül.

A pálya bonyolultnak tűnik, de nagyon egyszerű Egy háromszög és egy virsli, lletve másfél, a cél a kreutzbőja mögött van. A hossza kb. 2,2 km. A szél kellemes, egyenletes 5-6 cs-s keleti.

A rajtot kb. 1 perccel lekéssük, de rohanunk a többiek után, akik nem nagyon léptek meg. Legalábbis az elején. Kezdetektől látszik, hogy a nem kevés J24-es illetve Sudár nagyon profin megy, nem tudjuk tartani őket. A Vivace is lelép, a Dolphinoktól kicsit vagyunk lemaradva a háromszög végénél, a Kis Kaptány meg 1-2 egység van csak mögöttünk. Később a Dolphinok is meglépnek illetve az Ys-III élmezőnye is átgyalogol rajtunk. Van egy türkisz színű Saturn 25-ös, ekkor még nem tudjuk, hogy Ys-III-as, pár másodperccel előtte érünk be, majd 5 percet vert ránk. A befutó izgalmasan szoros, de persze nem tudunk semmit, pár hajóval volt szoros, de akármilyen osztályban lehetnek akármilyen pályán. majd 2 órás futam volt. Visszacsorgunk a rajthoz, 13-kor elindul a második futam. A szél kicsit elforgott. Pillanatok alatt kirakják az új pályát. A szél gyengült is, 3-5 cs, néhol 2. Erre is jól ráéreznek a szervezők, időben kb. ugyanakkora útvonalat tűznek ki. Kevésbé késsük a rajtot, a Kis Kapitány, akit az első futamban valahol félúton előztünk le, most végig mögöttünk halad. Egy Asso úggy adja meg az útjogot, mintha a fogát húznák, ez egy kicsit rosszul érint, a Saturn pár percet ránkver. Nem mentünk rosszul amúgy, hibát nem követtünk el, ennyit tudunk. A 2 cs-ban hátszélben nem tehetünk csodát, odáig álltuk a sarat becsülettel. A Spariba sajnos nem tudunk beállni, a reggel bedaruzott Assok és a keleti medencéből jött 8-asok foglalják a helyeket. Sokéves bojkottomat ideiglenesen felfüggesztve a BHRT-be kötök ki. Kis pakolás, 17.15 körül Lia is megérkezik vonattal. A hétvége hátralevő részén velünk tart, ami igen jó! A pályaversenyek pörgősebbek, elkél a segítség, az idő 90%-ában elég 3 ember, a maradék 10% is megoldható, de jó, ha négyen vagyunk. Ezt még nem látja át annyira, de így van. Természetesen jelenléte amúgy is növeli a hétvége fényét. Mire lecuccolunk, már zajlik a vacsora. Beállunk a hosszú sorba. Attiláék már esznek. Malacsült! Régóta vágyok rá, reméltem, hogy Badacsonyban a Szüreti regattára készült ajábólé ehetek, de a daruzás elmaradása miatt hamarabb hazamentünk. Régebben a kései befutó miatt csúsztam le róla, most végre jutott bőven. Türelmetlenül vártamrá.

A kaja finom volt! Kicsit valahogy finomabb malacsültre gondoltam, de lehet, hogy a vágyakozás már túl régóta tartott, töbet gondoltam róla. Jól esett, jó sokat is ettem, de szerencsére nem túl sokat. Ezután szembesültünk az első napi eredménnyeivel is. Az összes ysII-es hajó külön osztályokba lett sorolva. Sudár, J24, Dolphin, Regina. Csak a Kis Kapitány és mi maradtunk az YsII-es maradékosztályba! Szánalom! A Trophy-ba nyilván kiszámolják a nem túl rózsás eredményünket, mindenesetre ezen a kupán vezetünk! A Vivace is első, ők három hajóból. Jobb, mint kettőből! Bronzérmesek már nem leszünk! A Lábad-X is gratulál kimagasló teljesítményünkért, ami engem nem taglóz le.

Este élő zene, majd DJ. Sokkal jobb, mint Cintula, aki a Kormoránok versenyein húzza a talpalávalót. Nagy buli mégsem alakul ki, inkább csak iszogatás az asztaloknál. A vegyigyümi régen elfogyott már, talán rögtön a verseny után. fahéjas-almás páleszt veszünk, kicsit édes, de jó. A fröccs viszont változó minőségű. Az első még iható, a második csapnivaló, a harmadik tűrhető. Úgy látszik, a szezon végén kiürítik a megmaradt készleteket. Attila is hoz valami bort, ami neki nagyon izlik. Szürkebarát, cuvé meg mégvalami. Nekem annyira nem jön be, mindenesetre meg lehet inni. Eltesszük magunkat. Sajnos áram nincs. Kicsit szenvedünk, hátha találunk biztosítéktáblát, de sajnos nem. Az Elmo regina csapatával kezdünk beszélgetni. Én fogatmosok és megyek aludni, Zoli még magyaráz nekik valamit. Valami kisebb vitájuk is volt, de nekem békés embereknek tűntek.

Vasárnap arra ébredek, hogy van áram, a hőlégfúvó hideget fúj rám. Átváltom fűtésre, majd 7-kor kelünk. Reggeli Ham&Eggs. Elfelejtek szólni, hogy lágyan szeretem a sárgáját, de szerencsére tudják ezt magugról. A Spari egyre szimpatikusabb. Jó kajálda, jó versenyszervezés, tiszta vizesblokkok, kedves, bérlők, versenyzők. A Port Lacajhoz fogható mentalitás.

A szél élénkebb, 7-10 cs, keleti. Van esélye a 2 futamnak, bár az nem lenne jó. Szavazni is kell, Attilának sietnie kell haza, Lia fázik, én fáradt vagyok. Ráadásul, ha a Kiskapitány megnyeri mindkettőt, holtverseny van, a javuló eredmények miatt ő nyer. Szánalmas a versenygésünk, hiszen az YSIII eleje abszolultban lenyomott mindkettőnket, de az arany az arany. Reménykedek, hogy erősebb szélben jobban fogunk szerepelni, de sajna nem így alakul.

A rajtot jól kapjuk el, indul a kreutz. Madnem a 2-es pályajelig felmegyünk jobbtakkon, de akkor zavarnának az ide visszatérő YS-I esek, Sudarak, J24-esek, így kifordulunk. Egyenesen a hátszélben sikló 8-asok elé. Az egyik előtt elcsúszunk, de meglepően gyorsan jött. Nem merek a másik három elé bemenni, így ismét forduló, miután elmennek, mégegy. A Kis Kapitány szép előnyre tesz szert. Ráfordulunk a bójánkra, a Kiskapitány jóval előttünk, de alattunk. A fordulónál majdnem ütközik egy Dol-al, szélbeáll, nagyot hibázott. A raumban nem úzunk először blisztert, kb. 90 fok a szélirány, 12cs-re is felszalad. Kicsit később lepörög, felhúzzuk a rongyot, a Kis Kapitányra szépen rámegyünk. Fordulónál halz, alá kerülünk és kitakar. Az istennek se tudunk meglépni, pedik fent van a bliszter, ő meg csak alapvitorlákkal megy. Szívás, de egy az egyben indulunk az újabb kreutz-ba. Persze kicsit ránk ver, de nem annyit, a hátszélbe leelőzhetjük. Halz, baltakkon bliszter fel, spíbumm bele, full hátszél. Mindenkinek útjoga van és sokan jönnek szembe. Eléggé parázok, egyik oldalra nem tudok gyorsan fordulni, mert az egy lassú halz, a másikba meg lehet, hogy lefeküdnénk. Közeledünk a bójára, kell halz. Lia húzza, Attila engedi a spischottokat. Nem sikerül, vissza! Ezután megvárom, míg az X-ek elmennek, utána tudunk csak perdülni. Most  szerepet cserélnek, így sikerül. Lehet jobb lett volna, ha elsőre is azt mondom, így legyen. Túl közel van a forduló, túlmegyünk, míg lejön a bliszter. Szerencsére azért nem sokkal. Elöl nem tudom lekötni a felhúzóközelet, odaadom Zolinak, aki mégiscsak elöl szeretné lekötni. Mondom neki, hogy nem fog sikerülni, csak a másik csapáson, de hajthatatlan, ráhagyom. A szél 12-13cs, fekszünk, alig megyünk. Mondom reffeljük a fockot. Nyerünk vagy másfél csomót! Nekem is jókor jut eszembe! Forduló, a fekete spífelhúzót előre viszem, majd befutunk. A Kiskapitány pár percet, a zöld Saturn jó sokat ver ránk, a Birdie-t is csak a célegyenesbe verjük meg egy kicsit, igaz 5 perccel később indult! Ez szopó volt! Szerencsére nincs negyedik futam! Nyertük a szánalmas kis osztályunkat, a yard-al korrigált összesítésről meg semmit se tudunk, de eddig is rossz volt, mindegy!

Mi volt a hiba? Zoli szerint ráparáztam a kis Kapitánnyal vívott csatára, szerintem a sok útjogos rohanógépre+a kicsit erősebb szélben nehezebb a többiekkel pályaversenyezni. Nehezen fordulunk, az egyenesekben, hátszélben hiába megyünk jobban, nem tudjuk behozni a fordulókban elszenvedett lemaradásunkat, mivel rövidebbek az egyenes szakaszok.

Kikötünk, ismét a Spariban. Attila nincs jól, sietnie kell, óvástárgyalás késlelteti a bizonytalan kezdetű eredményhirdetést, amit így nem váriunk meg. Liát elviszi Attila a kocsiért Fonyódra, Zolival meg a hajót átvisszük Szemesre. A Blisztert szárítjuk, 12-13 cs-be belekarmol a szél, de most olyan irányba megyünk, amilyenbe akarunk (120-130 fok), nincsenek hajók körülöttünk, így sokkal kényelmesebb az egész. Hívom Biró Dokit, hogy vegyék át amit esetleg kapunk teljesítményünkért, de nem veszik fel a telót, Lábad-X-et, de már Lellénél járnak. Mire utólérem, megnyugtat, hogy nála van a trófea! kb. 1 óra alatt Szemesen vagyunk. Atombisztosan kikötjük Marlint, majd jó fáradtan hazavezetek. Az eredmények a neten vannak. A harmadik futamot is nyerjük, igaz csak korrigálva. 103-as ys-számmal a Kis Kapitánynak nem volt sok esélye!

A Trophy hogyan alakul, sajnos  nem tudom még. Teoretikus kérdés csupán, de az Assok, 8MOD-ok eredményét hogyan hozzák össze a többi YsI-essel? Más volt a pálya!

Leiner András most is szép képeket készített!

Én pedig már 21.45-kor eltettem magamat aludni. Ilyen is rég volt már!

 

Az UNITEF Kupa bekerül a következő évi versenynaptáramba is. Remélem szép hagyomány kezdete volt ez a verseny és remélem, legközelebb nagyobb mezőnyben sikerül nyerni!

Szólj hozzá!

Címkék: verseny balatonszemes 2010 földvár yardsticktrophy unitefkupa

A bejegyzés trackback címe:

https://marlin.blog.hu/api/trackback/id/tr322346198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása